CTech's Book Review: Řízení našich informačních přetížení v našem věku sociálních médií

David Lavenda je CPO ve společnosti harmon.ie, která poskytuje sady nástrojů, které umožňují vzdáleným pracovníkům rychle sdílet obsah, vyhledávat informace a získávat pomoc kolegů v reálném čase v cloudu Microsoft 365. Připojil se k CTech, aby se podělil o recenzi „Too Much To Know: Managing Scholarly Information Before the Modern Age“ od Ann M. Blair.

Název: „Příliš mnoho vědět: Správa vědeckých informací před moderní dobou“

Autor: Ann M. Blair

Formát: Kniha

Kde: Domov

David Lavenda, Chief Product Officer ve společnosti harmon.ie. Foto:David Garb/Amazon

Shrnutí:

Záplava informací, které k nám přinášejí pokrokové technologie, je často doprovázena tísnivým pocitem „přetížení informacemi“, ale tato zkušenost není ojedinělá v moderní době. Historik Blair z Harvardské univerzity v této knize popisuje, jak vynález knihtisku a následné množství knih vyprovokovalo evropské učence šestnáctého a sedmnáctého století k tomu, aby registrovali stížnosti velmi podobné těm našim. Blair popisuje, jak se lidstvu podařilo překonat informační přetížení pomocí řady inovací.

Kniha zkoumá metody správy informací ve středověké Evropě, jako je psaní poznámek, rozšíření referenčních knih, jako jsou encyklopedie a vyhledávací zařízení, jako jsou obsahy, čísla stránek, záhlaví a abecední rejstřík knih. Blair se zaměřuje především na latinské příručky vytištěné v letech 1500 až 1700. Kombinací metod knižní historie a intelektuální historie Blair zkoumá techniky, které vědci vyvinuli pro shromažďování, třídění a ukládání faktů v éře nových technologií a explodujících informací. Související příběhy:

Důležitá témata:

- Je to (vždy) jiné: žijeme s dnešními sociálními médii a jsme přesvědčeni, že žijeme jedinečnou dobu; poprvé v historii, kdy máme příliš mnoho informací na zpracování. Ale to není nic nového; v minulosti se to stalo mnohokrát. Jednou takovou dobou byl nástup knihtisku, kdy byli lidé poprvé zavaleni mnoha knihami. V té době švýcarský polyhistor ze šestnáctého století Conrad Gesner napsal „množství knih, které každým dnem roste podivuhodným způsobem, způsobí, že následující staletí upadnou do stavu tak barbarského jako staletí, která následovala po pádu Římské říše. “ Je snadné slyšet podobné předpovědi „nebe padá“ od vědátorů 21. století. V tomto ohledu to nejlépe řekl Kohelet (Kazatel) (1:9): „Co bylo, bude znovu, co bylo vykonáno, bude znovu učiněno; Není to nic nového pod sluncem."

- Jsme velmi dobří v přizpůsobování: z předchozího rozsáhlého zavádění nových technologií je třeba se něco naučit. Protože bez ohledu na to, jak definujeme technologické revoluce nebo jejich dopad na společnost, jedna věc je pravdivá – v průběhu historie se mnoho lidí používání nových technologií obávalo. A přestože mnozí z těchto lidí měli dobrý důvod k obavám, faktem je, že jsme stále tady. Lidé jsou odolní a umíme se dobře adaptovat na nové skutečnosti.

- Klíčem je organizace: stejně jako v době, kdy byl tiskařský stroj nový, klíčem k tomu, abyste zvládli příliš mnoho informací, je upřednostnění toho, co je důležité. Současné „filtrační bubliny“ sociálních médií, které nás staví do „komnat ozvěny“, je třeba nahradit něčím užitečnějším. Stejně jako naši renesanční předkové našli způsoby, jak destilovat a upřednostňovat informace tak, aby ty nejdůležitější vybublaly až na vrchol, musíme vyvinout techniky 21. století, abychom se vyrovnali s dnešní informační záplavou.

Co jsem se naučil:

- ‚Co se děje kolem‘: Je všechen ten povyk kolem zaplavení sociálními médii skutečně oprávněný? Je množství informací, které musíme denně zpracovávat, skutečně důvodem k obavám? Jinými slovy, je to tentokrát opravdu jiné? I když je zřejmá odpověď ano, Blair dává jasně najevo, že to není poprvé, co se společnost musí potýkat s podobnými problémy. Po období narušení, které přišlo s vynálezem tiskařského lisu, byly vyvinuty nástroje, které se s narušením efektivně vypořádaly, a společnost si užívala několik století relativní stability při shromažďování, třídění a konzumaci informací. Objevily se příručky, které destilovaly velké množství informací do zvládnutelných kusů. Nové techniky psaní poznámek pomohly lidem ukládat a uchovávat důležité informace. A kniha se vyvinula tak, aby zahrnovala technologie, jako jsou titulní stránky, obsahy, kapitoly, čísla stránek, záhlaví stránek a rejstříky, které čtenářům pomáhají rychle se orientovat a vyhledávat informace. Závěr je, že sociální média představují pouze nejnovější z řady předchozích informačních revolucí; revoluce, které můžeme zkoumat, abychom se dozvěděli o dnešní nejnovější krizi přetížení informacemi.

- Lidé musí být na sedadle řidiče: navzdory všem řečem o umělé inteligenci a automatizaci, které řídí naše online zážitky, lidé budou muset převzít kontrolu nad tím, jak používáme informační technologie. Škodlivý dopad algoritmů Facebooku je zjevně zřejmý; budeme muset převzít zpět kontrolu nad tím, jak spotřebováváme informace – doma i v kanceláři. Exploze používání Slack, Teams a Zoom v práci vytváří nový druh přetížení informacemi; další, se kterým se budeme muset naučit vyrovnat.

Kritika:

Zatímco Blair odkazuje na přetížení informací, nikdy jasně nedefinuje pojem „informace“. Definice informací je složitý pojem, který se často spojuje s daty a znalostmi. Výzkumníci se pokusili rozdíly odstranit, ale nakonec je koncept příliš mnoho ‚věcí‘ ke čtení poněkud mlhavý. Výsledkem je, že existuje mnoho problémů, které je třeba vyřešit. Když problém není dobře definován, je těžší vytvořit vhodné nástroje k překonání problému. Pro dnešní publikum je poselstvím, že musíme investovat více úsilí do definování problémů, abychom mohli najít efektivní řešení přetížení.

Kdo by měl číst tuto knihu:

Každý, kdo má zájem porozumět roli nové technologie při vytváření informačního přetížení a jak se s ním vypořádat. Některé příklady zahrnují obchodníky, kteří se zabývají tím, jak lidé vybírají produkty a služby, když čelí příliš velkému množství informací a příliš mnoho možností; manažeři zabývající se tím, jak vytvořit efektivní firemní kulturu; značky tváří v tvář ohromnému „informačnímu šumu“; a dokonce znepokojení občané, kteří se obávají manipulace s lidovým míněním ze strany nepoctivých herců, kteří zaplavují éter dezinformacemi a dezinformacemi.